Conversie kun je doorlopend verbeteren.
Maar het best begin je met een voorsprong.

Maak een afspraak

Conversie

Stel je voor dat je online verkoop in één klap verdubbelt. Of dat je wekelijks twee keer zoveel inschrijvingen krijgt voor je nieuwsbrief. Bij dezelfde hoeveelheid bezoekers. Soms is daar maar een kleine tekstuele wijziging voor nodig, of een aantal eenvoudige tests. Soms is het beter helemaal opnieuw te beginnen.

Conversie is het gemiddelde aantal bezoekers dat een specifieke actie op een website completeert. Meestal is dat het klikken op een bepaalde button, om je ergens voor in te schrijven, iets te betalen of een bestand te downloaden.

Conversie-optimalisatie

Conversie kun je beïnvloeden. Ten eerste moet je ervoor zorgen dat er een logisch pad van de homepage of landingspagina naar het conversiepunt is. Vervolgens zorg je ervoor dat er onderweg zo min mogelijk uitval is. Mensen haken af (klikken niet op die finale button) als ze de website niet vertrouwen, niet overtuigd raken, afgeleid worden of niet goed begrijpen wat ze precies moeten doen. In bijna alle gevallen is dat te voorkomen door ze te begeleiden met de juiste webteksten. Schrijf die ook nog in de juiste toon en je conversie wordt misschien wel drie of vier keer zo hoog.

Conversie kun je verder optimaliseren door te testen (met A/B tests en multi-variantie tests). Met de Google Website Optimizer kan dat zelfs gratis. Wij kunnen daarin helpen of adviseren.

Resultaten

Verhoog je conversie en je website wordt een stuk efficiënter. Wil je tegelijkertijd meer bezoekers op je site om tot betere resultaten te komen? Met zoekmachineoptimalisatie beïnvloed je de zoekmachines om jouw website meer zichtbaarheid te geven.

Meer weten?

Je bent één stap verwijderd van effectieve webteksten.
Bel, mail of Skype ons even, dan beantwoorden we
al je vragen persoonlijk.